Time flies when you have fun!! - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Ruben Deij - WaarBenJij.nu Time flies when you have fun!! - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Ruben Deij - WaarBenJij.nu

Time flies when you have fun!!

Blijf op de hoogte en volg Ruben

03 Maart 2015 | Brazilië, Blumenau

Hoihoi,

Inmiddels is alweer week 4 ingegaan en ja de tijd vliegt, het gaat veel te snel naar mijn gedacht maargoed. Na mijn laatste verhaal was er dat weekend een foodtruckfestival, was erg gaaf. Wel 25 trucks uit de omgeving met ieder een eigen specialiteit uit de streek, met verschillende bandjes was het erg gezellig. Mijn weekplanning is iets veranderd want op maandag ga ik een erg arme wijk in de heuvels(favela) in om stage te doen bij mensen die het niet zo breed hebben en niet meer in staat zijn om richting de praktijk te komen. Hier heb ik wel al een aantal cultuurschokken meegemaakt, begon gelijk met de eerste op de vroege morgen (7.45 dat is niet echt voor mij gemaakt) waar we naar een hoogbejaarde vrouw moesten waarbij een maand geleden een been was afgezet, helaas was de wond gaan ontsteken enz. Om verdere details te besparen zal ik hier stoppen want word er zelf weer misselijk van als k eraan denk. Vervolgens nog een aantal redelijk normale patiënten gegaan met de alledaagse dingen zoals een fractuur van het bovenbeen enz.. De laatste was weer een bijzonder geval, bijna helemaal bovenaan de heuvel stond er een oud houten huisje waar we naartoe moesten naar een dementerende vrouw in een vergevorderd stadium, dochter en schoonzoon zorgden voor haar maar eigenlijk was dit niet meer te doen. Vrouw begreep niks meer en kon zich helemaal niet meer duidelijk maken, wat een nog grotere schok teweeg bracht was dat er in het huis helemaal geen vloer was!! De mensen liepen op hun blote voeten gewoon op de aarde, voeten waren dus pikzwart van vuiligheid en ook de vrouw om te behandelen was erg vuil, dit heeft echt een hele diepe indruk op mij gemaakt. Verder gaan de lessen erg goed en is het een zeer leuke ervaring. Het grootste probleem is het Portugees maar ook daar werken we aan, met de meeste professoren spreek ik Engels en af en toe spreekt er een student Engels wat duidelijk beter gaat dan met google translate;)

Afgelopen weekend naar een voetbalwedstrijd geweest in de strijd om het staatskampioenschap moest metropolitano blumenau tegen joinville. Meegenomen door een klasgenoot, de sfeer was fenomenaal en supporters waren 90 minuten lang aan het zingen en feesten. Was dit op het veld ook maar zo, het trainingsveld van Groede ligt er dan als een biljartlaken bij vergeleken met hier.. Uitslag was 1-0 wat een feest was in blumenau. Later stond ik er wel van versteld dat er toch zeker 4 politiemannen waren om de 400 uitsupporters te begeleiden.. Dit zou in Nederland dus nooit doorgaan tijdens een derby.

Inmiddels heb ik mijn eerste trip al in het vooruitzicht, tijdens pasen zit ik lekker op de copacabana!!
Er zullen zeker nog meer trips volgen maar deze stond heel erg hoog op het lijstje;)

Foto's volgen via Facebook want via waarbenjij.nu duurt het allemaal veel te lang om ze te uppen.

Tchau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Laatstejaars student fysiotherapie Op stage richting Brasil Blumenau here i come!!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4392

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Fysio goes Brasil!!

Landen bezocht: