What a country!! - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Ruben Deij - WaarBenJij.nu What a country!! - Reisverslag uit Blumenau, Brazilië van Ruben Deij - WaarBenJij.nu

What a country!!

Blijf op de hoogte en volg Ruben

18 Februari 2015 | Brazilië, Blumenau

Bom dia!!

Nu meer als een week in Brazilië, wat een ongelofelijk mooi land en wat een geweldige mensen.

Na mijn laatste verslag moest ik dus met de bus naar Itajai, maar het zover was moest ik eerst nog wat kopietjes maken bij een soort gemeentekantoor, die dames daar worden dus aangenomen op hun uiterlijk. Niet dat ik dat erg vind maar als ze nou ook nog eens iets van engels konden spreken was dat een stuk makkelijker geweest, het zal er vast heel erg leuk uit hebben gezien met handen, voeten en google translate proberen uitleggen wat we wilden maar het is dan toch gelukt. Vervolgens de tax voor buitenlanders betalen bij de bank. Aangekomen bij de bank heb je dus een draaideur met daarachter een bewaker, nou ik door die draaideur en piepen dat ding en ze begon te praten tegen me en ik snapte er geen bal van maargoed nog eens proberen, weer niet. Inmiddels stond er al een rij van een mannetje of 6 achter me en ik begon weeral pissig te worden op die bewaker.. Totdat er een bankmedewerker achter me stond en in het duits uitlegde dat je telefoon en portemonnee en sleutels dus in soort van bakje in de draaideur moeten dan kan je doorlopen (soort van beveiliging) nou weten we dat ook weer (handige harry)

Nou betalen en binnen 5 minuten stonden we weer buiten, nu nog bij het grote busstation zien te geraken vanuit het centrum. Gevraagd in souvenirshop hoe we moesten lopen maar de man zei dat het halfuur lopen zou zijn en dat met die hitte (32 graden), hij bood aan om ons te brengen voor 10 reais (3 euro) nou prima want dat is nog goedkoper dan een taxi. Dus met de bus naar Itajai was ongeveer een uurtje en eenmaal daar een taxi naar de shopping mall want daar was de federale politie waar we ons moesten melden. Eenmaal daar binnen was het druk (zeker 60 man) nou dit kon wel even duren en ik trok een nummer (185) en ze waren nog maar bij 114 (wat een feest) maar gelukkig hadden ze airco en dus maar wachten.. Ineens kwam er een agent naar ons toe en kregen we voorrang toen we even later moesten wachten kwam er een braziliaans/nederlandse vrouw naar ons toe die vertelde dat blanke westerlingen altijd voorrang kregen.. ok ik vind het niet erg maar als ik zo lang zou moeten wachten, zou ik ook niet vrolijk worden. Dit was snel geregeld en binnen halfuurtje stonden we weer buiten en dus weer terug met de bus naar Blumenau.

Volgende dag door de stad gelopen; Blumenau is een stad opgericht door jawel, een duitser. Het is stad van ongeveer 350.000 inwoners terwijl het centrum van de stad ongeveer net zo groot is als winkelstraten van Breda dus dat valt dan wel mee. Het blijkt dus dat de stad in een vallei ligt en soms wel te maken heeft met overstromingen, de rivier staat op dit moment op een erg laag punt omdat er in Brazilie grote droogte heerst, tot die avond dus.. Het kwam met bakken uit de lucht niet normaal, nog nooit gezien, de straten stonden gelijk blank. Volgende morgen was hier dus niets meer van te zien (raar).

Inmiddels ook een mailtje gekregen van de universiteit hoe mijn programma eruitziet de komende 20 weken:
- Maandag en dinsdag vrij
- Woensdag van 8 tot 12 stage in een ziekenhuis
- Donderdag van 7.30 tot 12 stage in een kliniek en van 16.00 tot 18.00 Portugese les
- Vrijdag van 10.20 tot 12.00 lessen fysiotherapie

Hoezo vakantie!! ;)

's Avonds begon dus het carnaval, dat word iets anders gevierd hier in Blumenau dan in de rest van het land. Hier heet het sommerfest en is eigenlijk een verkapt oktoberfest met enorm veel bier en duitse feestmuziek, niks voor mij dus;)

De volgende dag was de dochter uit het gastgezin haar diploma uitreiking van haar school, was leuk om mee te maken en word anders gedaan dan bij ons, echt traditioneel met van die lange zwarte pakken, een eed afleggen enz. was leuk om mee te maken. Volgende dag was het gala hiervan, nou dat heb ik geweten ook. Die Brazilianen kunnen wel feesten zeg, zuipen hier het liefst wodka, whiskey en bier en er is live muziek met samba en certanejo enz. Ze gingen mij wel eens leren dansen (jaja, ik als stijve hark en geen danservaring) Ze hebben het gefilmd, zag er heel lollig uit en ik zal deze jullie besparen;)

Verder deze week nog wat meer van de stad verkend en oa. het biermuseum bezocht en het museum van de oprichter van de stad. en morgen begin ik dan voor het eerst in het ziekenhuis.

Voor degene die mij een berichtje willen sturen of willen appen, ik heb nu dus een braziliaans nummer en reageer niet op mijn nederlands nummer; het nummer is +55 47 9778 1543

Ik hou jullie op de hoogte

Tchau Tchau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Laatstejaars student fysiotherapie Op stage richting Brasil Blumenau here i come!!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 4397

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 01 Juli 2015

Fysio goes Brasil!!

Landen bezocht: